Lisaks annab kompetentsimudel riigiasutustele ja ülikoolidele hea baasi haridusjuhtidele mõeldud arenguprogrammide ja tasemeõppe arendamiseks. Haridusjuhtide kompetentsi- ja karjäärimudel valmis Eesti Koolijuhtide Ühenduse ja Heateo Haridusfondi eestvedamisel koostöös talendijuhtimisettevõttega Fontes ning Haridus- ja Teadusministeeriumiga.
Haridusjuhi kompetentsimudel
Strateegia loomine ja organisatsiooni arengu kujundamine
- Loob strateegia ja visiooni
- Seab organisatsioonile eesmärgid
- Pühendub strateegia elluviimisele ja tulemuste saavutamisele
- Juhib finantsressursse
- Kasutab ressursse läbimõeldult
- Juhib organisatsiooni arengut
Süsteemne mõtlemine
- Kasutab juhtimisel kontseptsioone ja metoodikaid
- Hoiab ennast kursis valdkonna- ja juhtimistrendidega
- Analüüsib olukorda, määratleb prioriteedid ja riskid
- Loob selgust ja süsteemsust
- Töötab välja leidlikke lahendusi
Meeskonna juhtimine ja eestvedamine
- Annab tegevustele suuna ja juhib elluviimist
- Loob pädeva ja õppiva meeskonna
- Võimestab ja motiveerib meeskonda
- Kujundab positiivse ja toetava töökeskkonna
Suhtlemine ja koostöö
- Loob koostöö- ja suhtevõrgustikke
- On veenev ja mõjuv läbirääkija
- Kommunikeerib arvamusliidrina oskuslikult
- Kohtleb inimesi eetiliselt
- Edendab koostööd
Enesejuhtimine ja -areng
- Analüüsib ennast
- Juhib oma energiat, aega ja emotsioone
- Lähtub professionaalsest ja inimlikust eetikast
- Õpib kogemusest
- Kavandab oma professionaalset arengut
Organisatsiooni juhtimine
Strateegia loomine ja elluviimine ning organisatsiooni arengu kujundamine
Loob valdkonna arengusuundi järgides visiooni ja strateegiat, määratleb vajadused, võimalused ja prioriteedid ning leiab strateegiliste plaanide elluviimisel väärtust loovaid jätkusuutlikke lahendusi.
Ekspert-haridusjuht |
Meister-haridusjuht |
Süsteemimuutja |
|
Plaanide järjekindel elluviija ja võimaluste kasutaja | Ambitsioonika strateegia elluviija ja arenguhüppe algataja | Tulevikuvisiooni looja ja põhimõtteliste muutuste algataja | |
Loob strateegia ja visiooni |
|
|
|
Seab organisatsioonile |
|
|
|
Pühendub strateegia elluviimisele ja tulemuste saavutamisele |
|
|
|
Juhib finantsressursse |
|
|
|
Kasutab ressursse läbimõeldult |
|
|
|
Juhib organisatsiooni arengut |
|
|
|
Süsteemne mõtlemine
Lähtub oma tegevuses konkreetsetest kontseptsioonidest ja kasutab nendega seotud mudeleid. Analüüsib olukorda ja informatsiooni kriitiliselt, määratleb prioriteedid ja riskid. Kasutab loovat lähenemist, mida kombineerib süsteemsusega.
Ekspert-haridusjuht |
Meister-haridusjuht |
Süsteemimuutja |
|
Süsteemne analüüsija ja kontseptsioonide rakendaja |
Uute kontseptsioonide süsteemne rakendaja ja edasiarendaja |
Uute kontseptsioonide looja ja komplekssete probleemide lahendaja |
|
Kasutab juhtimisel kontseptsioone ja metoodikaid |
|
|
|
Hoiab ennast |
|
|
|
Analüüsib olukorda, määratleb prioriteedid ja riskid |
|
|
|
Loob selgust ja süsteemsust |
|
|
|
Töötab välja leidlikke lahendusi |
|
|
|
Suhete juhtimine
Meeskonna juhtimine ja eestvedamine
Loob toimiva meeskonna, toetab inimeste arengut ja eneseteostust, aitab saavutada eesmärke kujundades teadlikult motiveeriva, väljakutsete võimalusi pakkuva töökeskkonna.
Ekspert-haridusjuht |
Meister-haridusjuht |
Süsteemimuutja |
|
Meeskonna juht | Juhtide juht | Mentor-juht, organisatsioonide nõustaja | |
Annab tegevustele suuna ja juhib elluviimist |
|
|
|
Loob pädeva |
|
|
|
Võimestab ja motiveerib meeskonda |
|
|
|
Kujundab positiivse ja toetava töökeskkonna |
|
|
|
Suhtlemine ja koostöö
Aitab teistel eesmärke saavutada läbi teadlikult kujundatud suhete võrgustike, kaasava ja toetava koostöö, oskusliku, empaatilise ja eetilise suhtlemise ning selge ja õigeaegse kommunikatsiooni.
Ekspert-haridusjuht |
Meister-haridusjuht |
Süsteemimuutja |
|
Aktiivne kogukonnaga koostöö ehitaja ja mitmekülgne koostöövõrgustiku ülevalhoidja |
Arvamusliider ja osapoolte liitja ning koostöövõrgustike arendaja |
Valdkonnaülene võrgustike kokkuviija ja süsteemiarendaja |
|
Loob koostöö- ja suhtevõrgustikke |
|
|
|
On veenev |
|
|
|
Kommunikeerib arvamusliidrina oskuslikult |
|
|
|
Kohtleb inimesi eetiliselt |
|
|
|
Edendab koostööd |
|
|
|
Enesejuhtimine
Enesejuhtimine ja -areng
Juhib enda aega, energiat ja heaolu teadlikult. Seab endale arengueesmärgid ning võtab initsiatiivi enda arendamisel. Ei kaota enesejuhtimist ka ebamäärastes ja pingelistes oludes. On teadlik oma mõjust ning käitub eetiliselt.
Ekspert-haridusjuht |
Meister-haridusjuht |
Süsteemimuutja |
|
Tõhus enesejuht ja õpikogemuse ärakasutaja |
Teadlik enesearendaja | Oskuslik ja teadlik enesearendaja - isikliku missiooni elluviija |
|
Analüüsib ennast |
|
|
|
Juhib oma |
|
|
|
Lähtub professionaalsest ja inimlikust eetikast |
|
|
|
Õpib kogemusest |
|
|
|
Kavandab oma professionaalset arengut |
|
|
|
Viimati uuendatud 05.10.2023