Sa oled siin

Välishindamise aastakonverents keskendub tänavu õppijakesksele haridusele

17. november 2016 - 7:00

Neljapäeval, 17. novembril toimub Tartus Eesti Rahva Muuseumis välishindamise aastakonverents, mis keskendub õppija kesksele haridusele. Õppijakeskse hariduse üheks oluliseks lähtekohaks on muutuv õpikäsitlus, mille kohaselt on hariduse keskmes õpilane, mitte enam õpetaja või õpik.

„Muutuv õpikäsitus pole pelgalt idee paremast haridusest, see on hädavajalik laste arengu toetamiseks muutuvas maailmas,“ ütles Haridus- ja Teadusministeeriumi üld- ja kutsehariduse asekantsler Mart Laidmets ning lisas: „Eesti haridus vajab heade juhtimisoskustega, tarku eestvedajaid, kes julgeksid katsetada ning muutusi ellu viia.“


Konverentsil keskendutakse nii muutuva õpikäsitluse teoreetilisele kui praktilisele, elluviimise poolele. Teoreetilises pooles saavad sõna Tallinna ja Tartu ülikoolide eksperdid, kes räägivad nii muutuva õpikäsitluse olemusest, õpilaste arengupotentsiaalist, üldpädevuste seostest muutunud õpikäsitlusega kui valikute pakkumiseset gümnaasiumis. Praktilisemas osas tutvustavad oma kogemusi muutuva õpikäsitluse elluviimisel Tallinna Kadrioru Saksa Gümnaasiumi, Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi ja Viimsi Keskkooli haridusuuendajad. Konverentsil tutvustavad oma värskete uuringute tulemusi Tallinna Ülikooli koolipsühholoogia professor Eve Kikas ning Tartu Ülikooli psühhomeetria vanemteadur Olev Must.


Muutuvast õpikäsitlusest lähtuvalt töötatakse ka koolide hindamiseks välja täiendavaid näitajaid. Juba on avalikustatud lisaks riigieksami tulemustele ka gümnaasiumi panuse näitaja õpilaste edasijõudmisesse ning õpilaste rahulolu kooliga.


Konverents on eelregistreerimisega. Konverentsi kavaga on võimalik tutvuda siin: https://www.hm.ee/et/node/5782
Konverentsi ettekanded salvestatakse. Jooksvalt on võimalik jälgida konverentsil toimuvat Haridus- ja Teadusministeeriumi Twitteri kanalis.

Veel uudiseid samal teemal

15.06.2019|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti sai kutse asuda arendama Aasia ja Euroopa haridusinnovatsiooni

Eile Singapuris lõppenud Aasia-Euroopa koostööfoorumil (ASEF) tehti Eestile ettepanek osaleda koos Suurbritannia ja Jaapaniga kokku ühises hariduse infotehnoloogiliste, sealhulgas tehisintellekti arendamist puudutavas ühisettevõtmises.

14.06.2019|Haridus- ja Teadusministeerium

Enamik õppureid ja õpetajaid on kutseharidusega rahul

Haridus- ja Teadusministeeriumis valminud analüüsi põhjal on 80 protsenti kutseõppuritest rahul teadmiste ja oskustega, mida kutsekoolid pakuvad. Kõrgeima hinde rahulolule on andnud käsitöö ja lastehoiu õppekavarühmade õppurid, madalaima aga IT erialade õppurid. Õpetajatest on suurim rahulolu sotsiaal- ja humanitaarvaldkonna õpetajate seas.