Sa oled siin

Välis-eesti lapsed 20 riigist alustavad e-õpinguid Üleilmakoolis

15. september 2015 - 7:04

Täna alustab kolmandat õppeaastat välis-eesti lastele mõeldud Üleilmakool, kus tänavu on õpilasi 115 ja nad on pärit 20 riigist.

E-koolis on 6.-9. klassi õpilastel võimalik õppida eesti keelt ja kirjandust, Eesti ajalugu, Eesti geograafiat ja matemaatikat kokku 12 erineval kursusel.

Kõige rohkem on õpilasi Soomest ja Saksamaalt, aga ka näiteks USA-st, Venemaalt, Austraaliast ja Etioopiast. Kõige enam soovitakse õppida eesti keelt ja kirjandust. Osa lapsi õpib mitut ainet, eriti just need 9. klassi õpilased, kes plaanivad gümnaasiumihariduse omandada Eestis.

Õppetöö toimub Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) moodle`i keskkonnas. Õpetajad on Helja Kirber, Piret Rannast, Riina Voltri, Sirje Sild ja Kaari Rodima.

Kursused on vajalikud väljaspool Eestit elavate laste eesti keele oskuse säilitamiseks, samuti on need toeks Eestisse tagasipöördumisel. Hea emakeeleoskus annab välismaal üles kasvavale lapsele lisaväärtuse, võimaldades tal mingil eluetapil Eestisse tagasi pöörduda või siis välismaal elades oma tööelu mingil moel Eestiga siduda.

Üleilmakooli tegevust korraldab Eestikeelse Hariduse Selts ning toetab Eesti Haridus- ja Teadusministeerium Rahvuskaaslaste programmi kaudu.

Lausanne’i ülikoolis töötava lapsevanema Katrin Männiku sõnul on tema pojal, kes esimesed viis aastat õppis Eestis, olnud koolist kasu nii keeleõppe seisukohast kui psühholoogiliselt. Osalemine tuttavlikus Eesti koolis, kust laps on saanud tunnustavat tagasisidet, on aidanud tal kohaneda ka uue koolisüsteemi ja võõras keeles õppimisega.

Lisainfo:

Helja Kirber
Eestikeelse Hariduse Seltsi juht
helja@eestikeelsehariduseselts.fi

http://www.eestikeelsehariduseselts.fi/e-ope/yleilmakool/

Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

23.08.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Aasta-analüüs 2017: kümne aastaga on välisüliõpilaste arv kasvanud neli korda

Täna avaldatud Haridus- ja Teadusministeeriumi aasta-analüüs 2017 annab ülevaate ministeeriumi vastutusvaldkondade arengutest ning keskendub Eesti hariduse viiele tugevusele, millest rahvusvaheliselt paistavad enim silma Eesti õpilaste head oskused ning õpetajate töötasu kasv. Mullune aasta-analüüs võttis fookusesse seitse haridusvaldkonna kriitilisemat teemat.

22.08.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Kutse pressibriifile: Haridus- ja Teadusministeerium tutvustab aasta-analüüsi

Minister Mailis Reps ja analüüsiosakonna juhataja Aune Valk tutvustavad homsel pressibriifil uut Haridus- ja Teadusministeeriumi aasta-analüüsi, mis annab ülevaate arengutest Eesti hariduse, teaduse, noorte- ja keelepoliitika ning arhiivinduse valdkonnas.