Sa oled siin

Täna algab Eesti ja OECD foorum hariduse ja oskuste tuleviku teemal

10. mai 2021 - 9:54

Täna algab Eesti riigi ning Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsiooni (OECD) eestvedamisel virtuaalne foorum, mis keskendub pandeemiajärgselt õpilünkade tasandamisele, personaliseeritud õppimisele, kaasavale haridusele ning võrdsele ligipääsule haridusele. Kolm päeva kestev foorum „Preparing for the Post-Covid Education: Closing Equity Gaps through Personalised & Digital Curriculum“ on osa OECD algatusest „Hariduse ja oskuste tulevik 2030“.

Täna külastavad osalejad virtuaalselt Eesti koole ning arutavad Eesti koolide näitel digipöörde üle hariduses. Päeva teises osas toimub ligipääsetavuse ja võrdsuse teemal paneeldiskussioon, kus osalevad Eesti Õpilasesinduste Liidu juht Kristin Pintson, praegune Emili kooli ja tulevane Pelgulinna riigigümnaasiumi juht Indrek Lillemägi, soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik Liisa Pakosta ning Tartu Ülikooli haridustehnoloogia professor Margus Pedaste.

Homme, 11. mail esitletakse OECD vastvalminud raportit „Ensuring Equity through Curriculum Innovatsions“, mis käsitleb digitaalset õppekava ning selle paindlikkust ja personaliseeritust. Raport on osa sarjast, mis tutvustab ja võrdleb erinevate riikide lähenemisi võrdse ja ligipääsetava hariduse tagamisel ning pakub soovitusi haridussüsteemide ümberkujundamiseks. Raportit tutvustab OECD hariduse ja osksute direktoraadi juht Andreas Schleicher. Eesti haridus- ja teadusminister Liina Kersna annab ülevaate Eesti haridusedu mõjutanud valikutest. Raporti esitlusele järgnevad temaatilised arutelud.

Ülehomme, 12. mail keskendutakse õpetajate pädevuste arendamisele. Aruteludes, paneeldiskussioonides ja grupitöödes kogutakse osalejatelt ideid, mõtteid ja arvamusi tulevikku vaatava õpetamise raamistiku loomiseks.

Foorumi korraldavad OECD, Haridus- ja Teadusministeerium, Haridus- ja Noorteamet ning Eesti Õpilasesinduste liit. Osalejate seas on haridusametnikud ja -spetsialistid ning haridustöötajad ja õpilased nii Eestist kui ka teistest OECD liikmesriikidest.

OECD käivitas projekti „Hariduse ja oskuste tulevik 2030“ aastal 2015. Projekti eesmärgiks on selgitada välja hariduse tulevikuväljakutsed ning kujundada ühine arusaam teadmistest, oskustest, hoiakutest ja väärtustest, mida õpilased ja õpetajad vajavad 21. sajandil õppimiseks ja õpetamiseks ning üldise heaolu loomiseks. 10.-12. maini toimuv virtuaalfoorum on järjekorras kolmas foorum, mis loob aluse OECD poliitikakujundamiseks.

 

Veel uudiseid samal teemal

11.06.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Haridus- ja Teadusministeerium uuendab strateegiliste partnerite valimise ja rahastamise kontseptsiooni

Haridus- ja Teadusministeerium on alustanud strateegiliste partnerite valimise ja rahastamise süsteemi uuendamist. Partnerorganisatsioonid said sel nädalal tagasisidestamiseks uue süsteemi kontseptsiooni.

08.06.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Reedel on viimane päev õpihuvi laagrite toetuse taotlemiseks

Sel reedel, 11. juunil on viimane tähtaeg õpihuvi laagrite toetuse taotlemiseks. Taotlema on oodatud noorsootöö ja huvitegevuse pakkujad, üldharidus- ja kutsekoolid, koolide, huvikoolide ja avatud noortekeskuste pidajad ning ülikoolid. Toetust saab kasutada kuni 2021. aasta lõpuni, mis tähendab, et laagreid on võimalik korraldada nii suvel kui ka sügis- ja talvevaheajal.



Lisainfo: www.hm.ee/kriisitoetus