Sa oled siin

Sõlmitav leping võimaldab teha saksa keele riigieksami asemel rahvusvahelise testi

5. detsember 2016 - 6:57
Lepingut allkirjastavad Goethe Instituudi Tallinna esinduse juhataja Eva Marquardt, ministeeriumi asekantsler Madis Lepajõe ja Innove juhatuse liige Katri Targama.

Täna allkirjastatakse Haridus- ja Teadusministeeriumi, sihtasutuse Innove ja Goethe Instituudi vahel leping, mis võimaldab Eesti abiturientidel sooritada saksa keele riigieksami asemel rahvusvaheliselt tunnustatud keeletesti.

Tänase lepinguga jätkatakse senist koostööd Eesti ja Saksamaa vahel, eelmine leping sõlmiti kolm aastat tagasi.

Eesti gümnaasiumilõpetajad võivad teha saksa keele riigieksami asemel rahvusvahelise tasemeeksami Goethe-Zertifikat B1 või Goethe-Zertifikat B2.

Lepingu allkirjastavad ministeeriumi asekantsler Madis Lepajõe, sihtasutuse Innove juhatuse liige Katri Targama ning Goethe Instituudi Tallinna esinduse juhataja Eva Marquardt.

Allkirjastamine toimub kell 11 Tartus Haridus- ja Teadusministeeriumis. Ajakirjanikud on oodatud.

Taustainfo

  • Eesti üldhariduskoolides oli 2015/2016. õppeaastal saksa keele õppijaid kokku 12 833. Õppijate arvu poolest on saksa keel kolmandal kohal inglise ja vene keele järel.
  • Saksa keeles saavad õpilased lisaks Goethe eksamitele sooritada ka Saksa II astme keelediplomi B2/C1 taseme eksami või Saksa üldise kõrgkooliküpsuse saksa keele eksami.
  • Eesti gümnaasiumilõpetajad saavad lisaks saksa keelele sooritada rahvusvaheliselt tunnustatud keeleteste ka prantsuse ja vene keele riigieksami asemel. B tasemel on riigieksami asemel sooritatavad rahvusvaheliselt tunnustatud keeletestid neis keeltes gümnaasiumilõpetajatele tasuta.
  • Riigieksamit asendavad rahvusvaheliselt tunnustatud keeletestid on loetletud tasemetööde ja eksamite määruses (https://www.riigiteataja.ee/akt/118122015012).
Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

23.08.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Aasta-analüüs 2017: kümne aastaga on välisüliõpilaste arv kasvanud neli korda

Täna avaldatud Haridus- ja Teadusministeeriumi aasta-analüüs 2017 annab ülevaate ministeeriumi vastutusvaldkondade arengutest ning keskendub Eesti hariduse viiele tugevusele, millest rahvusvaheliselt paistavad enim silma Eesti õpilaste head oskused ning õpetajate töötasu kasv. Mullune aasta-analüüs võttis fookusesse seitse haridusvaldkonna kriitilisemat teemat.

22.08.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Kutse pressibriifile: Haridus- ja Teadusministeerium tutvustab aasta-analüüsi

Minister Mailis Reps ja analüüsiosakonna juhataja Aune Valk tutvustavad homsel pressibriifil uut Haridus- ja Teadusministeeriumi aasta-analüüsi, mis annab ülevaate arengutest Eesti hariduse, teaduse, noorte- ja keelepoliitika ning arhiivinduse valdkonnas.