Sa oled siin

Riik parandab eesti keele õpetamist vene emakeelega noortele

14. jaanuar 2015 - 11:19

Haridus- ja teadusminister tutvustas täna parema hariduse ja parema keeleoskuse plaani vene emakeelega noortele. Muuhulgas on alustatud õpetajate täiendava koolitamise, spetsiaalsete õppematerjalide loomise ning eesti- ja venekeelsete noorte ühistegevuse programmidega.

“Eesti keel on sotsiaalne oskus, mille peavad omandama kõik õpilased juba põhikooli lõpuks. See on vajalik selleks, et tagada noorte konkurentsivõime tööturul ja laialdased võimalused edasi õppimiseks,“ ütles haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski. „Parema hariduse ja parema keeleoskuse plaan on üles ehitatud just seda eesmärki silmas pidades.“

Minister lisas, et suur hulk praegu gümnaasiumis õppivaid lapsi ei suuda ebapiisava eesti keele oskuse tõttu ka aineteadmisi omandada. „On hariduslikult vastutustundetu panna lapsed õppima keeles, millest nad tegelikult aru ei saa, kusjuures tihti on ka eesti keeles õpetavate õpetajate riigikeele oskus ebapiisav,“ ütles minister Ossinovski.

Haridus- ja Teadusministeerium on vene emakeelega noorte keeleõppe kvaliteedi tõstmiseks algatanud järgmised projektid:

  • Õpetajate individuaalne ja süsteemne eesti keele õpe keeleõppemetoodiku kaasabil. Aastaks 2020 koolitatakse 350 lasteaia- ja põhikooliõpetajat;
  • Koolimeeskondade koolitused kõige nõrgemate eesti keele tulemustega koolidele;
  • Õppematerjalide uuendamine, sh digitaalse õppevara loomine tõhusamaks eesti keele õppeks;
  • Innovaatiliste keeleõppevõtete tutvustamine ning õpetajate nõustamine koolides praktikute poolt;
  • Eesti- ja venekeelsete noorte ühistegevuse rahastamine, 2015. aastaks on planeeritud 2000 noore osalemine programmis;
  • Eestisisese õpilasvahetuse programmi laiendamine, et 2015. aastal saaks toimuda 400 õpilase vahetus;
  • Keelekümblusprogrammi laiendamine igal aastal veel vähemalt nelja lasteaia ja kahe kooli võrra ning neile igakülgse toe tagamine;
  • Eesti keele kui teise keele ainekavade uuendamine, et need soodustaksid aktiivõppe meetodite rakendamist ja suurendaksid nõudlikkust koolide suhtes. Grammatikapõhine eesti keele õpe peab asenduma kommunikatiivse õppimisega ehk keele reaalse kasutamisega;
  • Kiire lahenduse pakkumiseks tänastele nõrgema keeleoskusega gümnaasiumisse astujatele anname võimaluse suviseks enesetäiendamiseks eesti keeles. Täiendus toimub kahenädalases laagris, mis viiakse läbi keskkonnas, kus saab külastada eestikeelseid üritusi, muuseume jm.

Kõigi meetmete kogumaksumus aastatel 2015-2020 on ligi 11 miljonit eurot, aastas keskmiselt 1,8 miljonit eurot.

Parema hariduse ja parema keeleoskuse plaan (lühike ülevaade)

Analüüs ja ettepanekud eesti keele õppe tõhustamiseks põhikoolis (terviktekst)

Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

Konverents "Tippteaduse mõju ja väärtus ühiskonnas" Foto: Erik Peinar
16.10.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Teaduse ühiskondliku mõju tugevdamiseks tuleb suurendada rahastamist ja panustada inimestesse

Eesti Euroopa Liidu eesistumise raames Kultuurikatlas toimunud konverentsil “Tippteaduse mõju ja väärtus ühiskonnas” leiti, et teaduse ühiskondliku positsiooni tugevdamiseks tuleb enam panustada inimestesse, kes muutusi ellu viivad ning tagada teadusele stabiilsem ja suurem rahastus riikide ja Euroopa Liidu poolt. Osapooltele anti üle Tallinna Üleskutse (Tallinn Call for Action 2017), mis toob välja nende rolli ja vastutuse, et suurendada teaduse investeeringuid, mõju ja usaldust.

13.10.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Euroopa Liidu kõrghariduse juhid arutasid Tallinnas kõrghariduse õppekvaliteedi ja õppejõudude rolli üle

Täna Tallinnas lõppeval Euroopa Liidu kõrghariduse juhtide kohtumisel arutati õppejõudude rolli üle kõrghariduse õppekvaliteedi tõstmisel.