Sa oled siin

Pilootprojekt vene õppekeelega põhikoolides pani koolid koos tegutsema

7. aprill 2015 - 11:28

Täna tehakse kokkuvõtteid poolteist aastat kestnud pilootprojektist, mille eesmärk on parandada eestikeelse aineõppe taset vene õppekeelega põhikoolides. Tulemused näitavad, et koolidevaheline koostöö on tihenenud ning toimub kogemuste ja heade praktikate jagamine. Samuti on koolid paremini teadvustanud enda võimalusi ja vastutust eestikeelse aineõppe korraldamisel.

“Pilooprojektis vabatahtlikult osalenud koolid on teinud väga palju tööd selle nimel, et oma õpilaste eesti keele oskust parandada,” ütles Haridus- ja Teadusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar. “Kõik asjaolud, näiteks vajaliku keelekeskkonna olemasolu piirkonnas, ei sõltu koolist. Seda tähtsam on see, et koolid teadvustavad, millised on nende enda võimalused, roll ja vastutus õpilastele parema eesti keele oskuse arendamisel ja seeläbi edasisteks õpinguteks ja tööeluks ettevalmistamisel.”

Pilootprojekti tulemustest räägitakse täna Tallinnas Meriton hotellis (Paldiski mnt 4). Sellega avatakse lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK) kuu, mil üle Eesti toimuvad erinevad temaatilised üritused. Juba traditsiooniks saanud ettevõtmise eesmärk on teadvustada keele- ja aineõppe ühendamist kui tõhusat õppeviisi.

Projektis osaleb kolmteist kooli

Pilootprojekt „Vene õppekeelega kooli valikud toetada õpilaste toimetulekut põhikoolijärgses eestikeelses õppes“ käivitus 2013. aasta sügisel. Osaleda soovivatest koolidest moodustus 13-liikmeline võrgustik.

Pilootprojekti käigus toimusid koolides koostööseminarid, kus analüüsiti koolides kasutatavaid praktikaid, kaardistati käimasolevaid ja planeeritavaid tegevusi. Samuti toimus hulk õppevisiite, vastastikuseid koolikülastusi ja teisi ühistegevusi. Arutati, millised võiksid olla metoodilised jt tugisüsteemid, koostöö- ja juhtimismehhanismid, täienduskoolituse ja õppevara vajadus. Koolid töötasid välja ka oma tegevuskavad eestikeelse aineõppe laiendamiseks. Kõik pilootprojektis osalenud koolid laiendasid põhikooli astmes ainete eesti keeles õpetamist, kui võrrelda õppeaastaid 2013/2014 ja 2014/2015.

Piltootkoolid on: Narva Pähklimäe Gümnaasium, Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasium, Kohtla- Järve Ahtme Gümnaasium, Kallaste Keskkool, Kohtla- Järve Slaavi Põhikool, Kehra Gümnaasium, Narva-Jõesuu Keskkool, Tartu Annelinna Gümnaasium, Lasnamäe Gümnaasium, Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium, Tallinna Pae gümnaasium, Haabersti Vene Gümnaasium, Loksa Gümnaasium.

Pilootprojekt kestab kuni 2016. aasta suveni. Projekti eestvedajad on SA Innove Keelekümbluskeskus ja Haridus- ja Teadusministeerium.

 

Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

21.02.2018|Haridus- ja Teadusministeerium

Analüüs: võõrkeelte oskus aitab leida tööd ja saada suuremat palka

Haridus- ja Teadusministeeriumis valminud analüüs näitab, et keelteoskus mõjutab oluliselt nii töö leidmist kui palganumbrit ning kahe võõrkeele oskamine on Eesti tööturul oluliselt kõrgemalt tasustatud kui ühe võõrkeele oskus. Tähtis on ka keeleoskuse tase – heal tasemel keeleoskus toob üldjuhul kõrgema palga kui keskpärane oskus.

20.02.2018|Haridus- ja Teadusministeerium

Õpilasi, õpetajaid ja lapsevanemaid oodatakse kaasa rääkima oma koolirõõmudest ja -muredest

Tänasest kuni 30. märtsini toimub kõigis Eesti üldhariduskoolides rahuloluküsitlus, millesse seekord kaasatakse rekordarv õpilasi. Kõigil 4., 8. ja 11. klassi õpilastel, põhikooli lastevanematel ja õpetajatel on võimalik kaasa rääkida ja avaldada arvamust koolieluga rahulolu osas.