Sa oled siin

Minister Ossinovski: seadusemuudatus kindlustab sooja lõuna ka gümnaasiumis

22. oktoober 2014 - 15:23

Riigikogu võttis täna vastu seadusemuudatuse, mis kindlustab 22 000 gümnasistile 2015. aasta 1. jaanuarist vähemalt ühe sooja lõuna päevas. Järgmisel aastal kasvab riigi toetus omavalitsustele ja erakoolide omanikele ligi kolme miljoni euro võrra, et toetada neid gümnasistidele sooja lõuna pakkumisel. Koolilõuna toetus on iga gümnasisti kohta 136 eurot õppeaastas.

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski sõnul tuleb kiita omavalitsusi, kes juba praegu pakuvad oma kulul gümnasistidele lõunat. „Seadusemuudatus aitab seda teha ka teistel koolipidajatel,“ rõhutas minister Ossinovski. „Koos lisarahaga on see oluline osa valitsuste pingutustest laste vaesuse vähendamiseks. Ühest küljest aitab see parandada perede toimetulekut ning samas lubab koolis pakutav soe lõuna keerulisest keskkonnast pärit noortel paremini õppimisele keskenduda,“ rääkis seadusemuudatuse vastuvõtmise järel minister Ossinovski. Minister rõhutas, et riigi kohustus on astuda vaesuse taastootmise vastu konkreetseid samme ning Eesti tuleviku huvides on pakkuda kõigile lastele võrdseid tulevikuvõimalusi.

Gümnasiste on sel õppeaastal munitsipaalkoolides ligikaudu 20 000, erakoolides üle tuhande ja riigigümnaasiumides ligi 1500. Praegu toetab riik põhikooliõpilaste ja kutsekeskhariduse tasemel õppijate koolilõunat.

Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

11.12.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Pressikutse: rahvusvahelise kodanikuhariduse uuringu tulemused näitavad Eesti noorte häid teadmisi

Teisipäeval, 12. detsembril algusega kell 12 esitletakse Tallinna Ülikooli Mare majas (ruum M-134) rahvusvahelise kodanikuhariduse uuringu tulemusi.

11.12.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Kolmeks aastaks kinnitatud koolivaheajad võimaldavad paremini tegevusi ja puhkust ette planeerida

Haridus- ja Teadusministeeriumis pandi paika järgmise kolme õppeaasta koolivaheajad. Tänu sellele on nüüdsest lapsevanematel kergem puhkusi ja muid lastega seotud tegevusi kavandada ning koolidel ühistegevusi planeerida.