Sa oled siin

Minister Kersna OECD haridusfoorumil: koroonapandeemia on andnud meile olulisi õppetunde

11. mai 2021 - 14:16
Minister Kersna OECD haridusfoorumil kõnelemas. 11.05.2021

Koroonapandeemia on andnud haridussüsteemidele olulisi ja edasiviivaid õppetunde, sõnas haridus- ja teadusminister Liina Kersna täna OECD hariduse ja oskuste tulevikule keskenduva foorumi sõnavõtus.

“Viimane aasta on näidanud, et ühiskonnal on väga kõrged ootused haridussüsteemile, ka olukorras, kui kõik on pea peale pööratud,” sõnas minister Liina Kersna. “Haridussüsteem peabki ootustele vastamiseks olema võimeline kohanema õppima ja kasutama ära erinevate valdkondade ühisosa. Seetõttu on meil vaja paindlikku haridussüsteemi, mis kohaneb vastavalt igaühe vajadustele, soovidele ja ootustele, tagades samal ajal võrdsed võimalused õppimiseks ja õpetamiseks. See võib näida küll keeruline, kuid julgen öelda, et õppida on võimalik isegi praegusel keerulisel ajal. Raskuste ületamine aitab meil tulevikus olla tugevamad ja nutikamad.”

Minister Kersna selgitas kuulajatele, et Eesti edu pandeemiaga kohanemisel võrreldes teiste maailma riikidega tuleneb järjepidevast hariduspoliitikast. Hoolimata sellest, et me ei valmistunud spetsiaalselt selliseks olukorraks, on meie varem tehtud otsused igati ära tasunud ja võimaldanud olukorraga kohaneda.

Eestil on mitmeid näiteid, kuidas erinevad valdkonnad teevad koostööd: tasustatud vanemapuhkus, mis võimaldab lapsega kauem kodus olla; alusharidus, mis pole pelgalt lastehoid, vaid õppekavaga mõtestatud õppetegevus; tasuta koolilõunad; tasuta huviharidus; eripedagoogide, logopeedide, psühholoogide või õpiabi kättesaadavus; tasuta digiõpikud ja õppematerjalid; koolide autonoomia toetamine ja tagamine.

Minister Kersna tõi välja õppimist toetava hindamise olulisuse, mis aitab õpilasi paremini kaasata. Näiteks on Eesti vähendanud kõrgete panustega testide ja eksamite arvu ning selle asemel on üha olulisemal kohal hinde- ja hinnanguvaba edasiviiv tagasiside, mis aitab õppijat individuaalselt toetada. Samuti pakuvad sellised testid kõige paremaid andmeid koolidele ja õpetajatele edasise õppe kavandamiseks. Minister toonitas õpilaste kaasamise vajalikkust näiteks läbi rahulolu uuringute, mis võimaldavad saada tagasisidet õpikeskkonna ja õppija motivatsiooni kohta.

Veel uudiseid samal teemal

11.06.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Haridus- ja Teadusministeerium uuendab strateegiliste partnerite valimise ja rahastamise kontseptsiooni

Haridus- ja Teadusministeerium on alustanud strateegiliste partnerite valimise ja rahastamise süsteemi uuendamist. Partnerorganisatsioonid said sel nädalal tagasisidestamiseks uue süsteemi kontseptsiooni.

08.06.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Reedel on viimane päev õpihuvi laagrite toetuse taotlemiseks

Sel reedel, 11. juunil on viimane tähtaeg õpihuvi laagrite toetuse taotlemiseks. Taotlema on oodatud noorsootöö ja huvitegevuse pakkujad, üldharidus- ja kutsekoolid, koolide, huvikoolide ja avatud noortekeskuste pidajad ning ülikoolid. Toetust saab kasutada kuni 2021. aasta lõpuni, mis tähendab, et laagreid on võimalik korraldada nii suvel kui ka sügis- ja talvevaheajal.



Lisainfo: www.hm.ee/kriisitoetus