Sa oled siin

Minister Jürgen Ligi andis üle preemiad parimatele rahvaluule kogujatele

24. aprill 2015 - 15:48

Haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi andis täna Tartus Eesti Kirjandusmuuseumis üle presidendi rahvaluule kogumispreemiad. Tänavused laureaadid on Eha Võso, Katre Koppel, Liis Reha ja Anne Rebane.

Rahvaluule kogumispreemia on Vabariigi Presidendi Kultuurirahastu autasu parimatele rahvaluulekogujatele.

Eha Võso pälvis tunnustuse eelmise aasta kodupärimuse kogumisaktsiooni silmapaistva kaastöö eest. Katre Koppel ja Liis Reha said preemia Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia pärimuse kogumise projekti koordineerimise ja läbiviimise eest aastatel 2011-2014. Anne Rebane on Eesti Rahvaluule Arhiivi aktiivne kaastööline, keda premeeriti järjepideva oma pere pärimuse vahendamise eest.

Alates rahvaluule kogumispreemia taastamisest aastal 1994 on selle saanud 63 erineva taustaga inimest, alustades professionaalsete folkloristide ja keeleteadlastega ning lõpetades oma kodukoha pärimust talletavate entusiastidega. Igal aastal antakse välja mitu preemiat. Preemia määramisel arvestatakse viimase aasta kaastööd ja ka eelnevatel aastatel arhiivile üle antud materjale.

Alates 1935. aastast määras Eesti Vabariigi Riigivanem igal aastal iseseisvuspühaks rahalised preemiad parimatele rahvaluulekogujatele. Vahemikus 1935-1940 anti preemia enam kui sajale Eesti Rahvaluule Arhiivi kaastöölisele.

 

Veel uudiseid samal teemal

24.11.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Aasta võõrkeelealaseks teoks valiti lastele mängulist keeleõpet pakkuvad kursused

Täna kuulutati Eesti Võõrkeeleõpetajate Liidu sügiskonverentsil välja aasta parim võõrkeelealane tegu. Tiitli pälvisid koolitusagentuuri Game Club mängulist keeleõpet pakkuvad kursused JUKU ja BARANKA.

24.11.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Uuring: kutsehariduse vilistlased on õpingutega rahul

Kutseõppe vilistlaste äsjavalminud uuringust selgub, et 90% kutseõppe lõpetajatest on läbitud õpingutega rahul. Kõige enam ollakse rahul kooli- ja erialavalikuga ning õppetöö füüsilise keskkonnaga. Rahulolu põhjustavad vähem õppetöö korraldus ning praktikavõimalused.