Sa oled siin

Kutseharidusstandardi muudatused aitavad kaasa kutseõppe katkestamise vähendamisele

14. juuli 2016 - 11:09

Vabariigi Valitsuses heakskiidu saanud kutseharidusstandardi muudatustega antakse kutsekeskharidusõppuritele õigus kutseeksami ebaõnnestunud sooritamise korral lõpetada õpingud ka lõpueksamiga. Õppurid saavad lõpueksami positiivse soorituse korral keskharidust tõendava tunnistuse ja neil on võimalik oma haridusteed jätkata.

Kehtiva korra järgi jääb õpilasel kutseeksami negatiivse tulemuse korral keskharidus omandamata, sest erialaoskusi hindava kutseeksami sooritamine on kutsekeskhariduse lõpetamise tingimus.

Hariduslike erivajadustega õppuritele muudetakse kutseeksami sooritamine vabatahtlikuks. Omandatud teadmisi ja oskusi hinnatakse kooli lõpueksamiga, mille võib soovi korral asendada kutseeksamiga. Muudatus vähendab hariduslike erivajadustega õpilaste õpingute katkestamist ja toetab kahanenud töövõimega ning puuetega inimeste kooli lõpetamist.

Ühtlasi viiakse muudatustega kutseeksamite kohustuslikuks muutumise tähtaeg kooskõlla kutsehariduse uutele õppekavadele ülemineku ajaga, mis on 1. september 2017.

Selleks, et tagada kutsehariduse õppekavade rahvusvaheline võrreldavus, viiakse õppekavade liigitus – õppevaldkonnad, õppesuunad ja õppekavarühmad – uuele alusele. Muudatuste kohaselt on edaspidi 42 õppekavarühma senise 32 asemel.

Rahvusvahelise ühtse hariduse liigituse (ISCED) töötas välja UNESCO, et lihtsustada erinevates riikides haridusalase statistika ja näitajate võrdlemist rahvusvaheliselt kokkulepitud määratluste alusel. Kehtivas kutseharidusstandardis on õppekavade liigitamisel lähtutud selle süsteemi varasemast versioonist.

Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

Konverents "Tippteaduse mõju ja väärtus ühiskonnas" Foto: Erik Peinar
16.10.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Teaduse ühiskondliku mõju tugevdamiseks tuleb suurendada rahastamist ja panustada inimestesse

Eesti Euroopa Liidu eesistumise raames Kultuurikatlas toimunud konverentsil “Tippteaduse mõju ja väärtus ühiskonnas” leiti, et teaduse ühiskondliku positsiooni tugevdamiseks tuleb enam panustada inimestesse, kes muutusi ellu viivad ning tagada teadusele stabiilsem ja suurem rahastus riikide ja Euroopa Liidu poolt. Osapooltele anti üle Tallinna Üleskutse (Tallinn Call for Action 2017), mis toob välja nende rolli ja vastutuse, et suurendada teaduse investeeringuid, mõju ja usaldust.

13.10.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Euroopa Liidu kõrghariduse juhid arutasid Tallinnas kõrghariduse õppekvaliteedi ja õppejõudude rolli üle

Täna Tallinnas lõppeval Euroopa Liidu kõrghariduse juhtide kohtumisel arutati õppejõudude rolli üle kõrghariduse õppekvaliteedi tõstmisel.