Sa oled siin

Kolm Eesti kooli annavad õpilastele rahvusvahelise keele- ja kultuuriteadlikkuse tunnistuse

25. juuni 2015 - 8:24

Täna antakse Haridus- ja Teadusministeeriumis kolmele gümnaasiumile üle akrediteerimistõend, mis lubab neil koolidel väljastada õpilastele CertiLingua tunnistusi. Üle-Euroopaline CertiLingua tunnistus tõendab gümnaasiumi lõpetaja kõrget võõrkeelte oskuse taset ja mitmekülgseid kultuurialaseid teadmisi.

CertiLingua kooli akrediteeringu pälvisid Tartu Annelinna Gümnaasium, Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium ja Viljandi Gümnaasium. Koos koolide esindajatega on täna kell 13 ministeeriumi kutsutud ka 16 õpilast, kes saavad kätte esimesed CertiLingua tunnistused.

Õpilasel on võimalik saada CertiLingua tunnistus, kui ta on gümnaasiumi lõpuks saavutanud kahes võõrkeeles B2-taseme, teinud võõrkeelse uurimistöö ning omandanud teadmised, oskused ja hoiakud, mis võimaldavad tegutseda Euroopa rahvusvahelises kogukonnas.

Teistesse Euroopa riikidesse tööle või õppima minnes on CertiLingua tunnistus tõendiks õpilase kõrge keelelise ja kultuurilise taseme kohta. Paljude õppeasutuste ja tööandjate jaoks on see tunnistus piisav info kandidaadi heast keeleoskusest ning annab eelise teiste kandidaatide ees.

CertiLingua tunnistuse omandamist võimaldavad koolid moodustavad Euroopas ühtse koostöövõrgustiku. Võrgustiku koolid pööravad suurt tähelepanu keelte õpetamisele, rõhutades kahe võõrkeele valdamise vajadust tänases Euroopas. Keelte õpetamise juurde kuuluvad teadmised keeleruumi kultuurilistest erisustest.

CertiLingua tunnistuste väljaandmist alustati 2008. aasta Saksamaal. Praegu antakse tunnistusi välja rohkem kui kümnes riigis. Võrgustikku kuulub peaaegu kolmsada kooli.

Kui CertiLingua programm rakendub Eestis edukalt, siis võivad alates 2017. aastast sellega ühineda ka teised huvitatud koolid.
 

Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

25.06.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti teadlasi saadab edu maailma suurimas teadusprogrammis Horisont 2020

Eesti teadlaste osalus Euroopa Liidu programmis Horisont 2020 üha suureneb, alates 2014. aastast on Eesti teadusprojektid saanud kokku üle 72,6 miljoni euro.

20.06.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti keele õppe varajase alustamise edu eeldus on koostöö ja lapsevanemate osalus

Eile Tallinna Õismäe Vene Lütseumis toimunud seminaril oli arutluse all „Eesti Integratsiooni Monitooringu 2017“ haridusvaldkonna tulemused, millest nähtus, et emakeelest sõltumata toetab enamik Eesti elanikke eesti keele õppe varasemat algust lasteaias või algkoolis.