Sa oled siin

Kohtla-Järve riigigümnaasiumi direktoriks saab Hendrik Agur

9. aprill 2019 - 22:24

Kohtla-Järve riigigümnaasiumi direktoriks valiti Hendrik Agur, kes asub uues ametis tööle 15. aprillil.

 „Kohtla-Järvele loodav riigigümnaasium on erilise tähelepanu all olev ja erilist panustamist nõudev õppeasutus. Tegu on eneseületust nõudva tööga, kuid soovin seda teha sajaprotsendilise pühendumisega: eesmärk on koos meeskonnaga rajada Kohtla-Järvele vähemalt sama hea kool kui Gustav Adolfi Gümnaasium. Ida-Virumaa pärl ja kogukonna ühendaja – reaal- ja humanitaarhariduse lipulaev, kuhu soovitakse õppima ja õpetama tulla üle Eesti,“ ütles Hendrik Agur.

Haridus- ja Teadusministeeriumi koolivõrgu osakonna asejuhataja ja valikukomisjoni liige Ruth Opmann märkis, et Hendrik Aguri tugevuseks on pikaajaline kogemus koolijuhina ja põhjalik visioon sellest, milline peaks Kohtla-Järve riigigümnaasium tulevikus olema. „Hendrik Agur on ennast tõestanud 13 aastat võimeka eestvedajana Gustav Adolfi Gümnaasiumi direktori ametikohal – tegu on loova, ambitsioonika ning nüüdisaegset koolikultuuri kandva inimesega,“ lisas ta.

„Kohtla-Järve Gümnaasiumi mõju ja missioon on laiem ühe kooli piiridest, ulatudes linnast ja maakonnast kaugemale. Nii tugevdame kohalikku kogukonda ja tekitame inimestes huvi eesti keele ja hariduse vastu. Minu esmane ülesanne on luua meeskond, kes kannab kokkulepitud väärtusi õpilaste arengu igakülgsel toetamisel: tolerants ja koostöömeel peavad olema aluseks, millest kõik tegevused koolis lähtuvad. Samuti eesti keele ja kultuuri säilimine ning eestikeelne õppetöö peavad olema vankumatult tagatud – samas tuleb selles läbivalt arvestada kohalikku keskkonda, õpilaste ja nende perekondade keelelist ja kultuurilist tausta. Koolikultuuri peab kujundama nii, et iga õpilase rahvuslik identiteet oleks väärtustatud: kõik kooliõpilased peavad tundma ennast koolis hästi ja turvaliselt. Peatselt algab ka vastuvõtt kooli – õpilastega vesteldes saame selgema pildi sellest, kes õppima tulevad, milline on vene emakeelega õpilaste eesti keele tase ja milliseid toetavaid meetmeid on vaja. Huvi eesti keele omandamise vastu saab tekitada õhinapõhiselt ja mitte ainult Tammsaare kaudu,” sõnas Hendrik Agur.

Hendrik Agur tänased tööülesanded Haridus- ja Teadusministeeriumis on seotud Tallinna riigigümnaasiumide rajamisega. Esimene etapp Tallinna riigigümnaasiumide rajamisel on edukalt lõpetatud, valmis on esialgne ruumiprogramm ja tegevuskava, millega saab minna arhitektuurikonkursile.

Eelnevalt on Agur lisaks Gustav Adolfi Gümnaasiumi juhtimisele olnud mitmete erasektori organisatsioonide tegevjuht. Ta on olnud ka Tallinna Linnavolikogu haridus- ja kultuurikomisjoni aseesimees ja Karksi Vallavolikogu esimees. Hendrik Agur on lõpetanud 1991. aastal Tallinna Pedagoogikaülikooli kultuuriharidustöö ja orkestrijuhtimise alal.

Kohtla-Järve riigigümnaasiumi uut direktorit aitab parimate lahenduste väljatöötamisel Haridus- ja Teadusministeeriumi kantsleri Mart Laidmetsa juhitav laiapõhjaline töörühm, kuhu kuuluvad koolijuhid, õpetajad, lapsevanemad, hariduseksperdid jt. Oluliste asjade üle otsustatakse koostöös kohaliku kogukonnaga.

Koolijuhi valimise komisjoni kuulusid lisaks Haridus- ja Teadusministeeriumi töötajatele ka Kohtla-Järve Linnavalitsuse, SA Innove ning riigigümnaasiumide direktorite esindaja.  

Kohtla-Järve riigigümnaasium alustab õppetegevusega 1. septembril 2019. Koolile ehitatakse uus õppehoone, kus on 300 õppekohta. Ida-Virumaal tegutseb alates 2015. aastast ka Jõhvi riigigümnaasium.

Veel uudiseid samal teemal

08.07.2019|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti paistab Euroopas innovatsiooniga silma

Euroopa innovatsioonitaseme värsked võrdlusandmed näitavad, et Eesti kuulub kõige kiiremini innovatsiooni arendanud riikide hulka.

05.07.2019|Haridus- ja Teadusministeerium

Mailis Reps: maailma suurimad riigid küsivad meie nõuandeid ja kogemusi oma haridussüsteemi kaasajastamisel

„Eesti haridussüsteem on maailma tipus tänu sellele, et meil on kõigil võrdne ligipääs haridusele ning teisalt suudame koolides oskuslikult tehnoloogilisi lahendusi õppimises ja õpetamises kasutada,“ ütles haridus- ja teadusminister Mailis Reps eile Pariisis toimunud G7 haridusministrite tippkohtumisel.