Sa oled siin

Kantsler Mart Laidmets: haridusvaldkonna ühendamet luuakse pärast põhjalikku analüüsi

2. august 2019 - 12:51

Haridus- ja Teadusministeeriumi kantsler Mart Laidmets selgitab, et haridusvaldkonna ühendameti loomine algab põhjalikust analüüsist ning ei tähenda kindlasti lihtsalt kõikide asutuste liitmist.

Riigireformi ühe väljapaistvama tegevusena kavandab Haridus- ja Teadusministeerium ümber korraldada haldusala asutuste töö ja luua haridusvaldkonna ühendamet, mis alustab plaanide kohaselt tööd järgmise aasta septembris.

"Kindlasti ei tähenda see, et meie üheksa asutust lihtsalt ühendatakse. Esiteks pole kõikide asutuste liitmist kindlasti kavas ja teiseks võib mõnede organisatsioonide puhul kõne alla tulla vaid üksikute töölõikude konsolideerimine," selgitab kantsler Mart Laidmets.

Kantsler meenutab, et Haridus- ja Teadusministeeriumi ja selle haldusala asutuste tegevusampluaa ulatub elukestva õppe ja teaduse edendamisest nutikate infotehnoloogialahenduste haridusse viimiseni, noorsootöö riiklikust korraldamisest kauni emakeele väärtustamise ja hoidmiseni. "Väga tähtis on mitte talitada rutakalt ega uisapäisa. Seetõttu ongi esimese sammuna kavas põhjalikult analüüsida, milliste hallatavate asutuste millised funktsioonid üldse sobituksid loodavasse ametisse. Oleme selleks appi kutsunud sõltumatud analüütikud," sõnab ta.

Rakendusuuringute keskuse Centari koostatav analüüs valmib novembriks. Seejärel on plaanis analüüsitulemustele tuginedes ühiselt koos asutustega asuda edasisi tegevusi planeerima. "Kindlasti tasub ühendameti loomisel eeskuju võtta Soomest, kus on loodud hariduspoliitika rakendamisega tegelev haridusamet," kommenteerib Laidmets.

"Miks me seda ikkagi teeme? Kindlasti soovime veelgi paremini vastata kõikide meie sihtrühmade – kes kokku moodustavad tegelikult kogu Eesti – ootustele," räägib kantsler.

Laidmetsa kinnitusel on eesmärk paremaks muuta ja ühtlustada pakutavate teenuste kvaliteeti, olla paindlikumad ja vähendada bürokraatiat. Üle vaadatakse töölõikude juhtimine ja ülesannete jaotus, mis mitmetes asutustes toimub erinevate põhimõtete järgi ja osaliselt dubleerivalt.

"Samuti ei saa unustada, et uued haridus- ja teadusvaldkonna strateegilised suunad toovad kaasa muudatusi, millega kaasneb vajadus uueks sihiseadeks," lisab ta.
 

Veel uudiseid samal teemal

29.05.2020|Haridus- ja Teadusministeerium

Infokiri: haridusvaldkonda puudutavad piirangud alates 1. juunist

Vastavalt valitsuse otsusele leevenevad 1. juunist piirangud haridusasutuste tegevusele. Piirangute leevendused puudutavad üldhariduskoole, kutseõppeasutusi ja kõrgkoole. Samuti täienduskoolitusasutuste, huvikoolide, huvitegevuse pakkujate ning avatud noortekeskuste tegevuse korraldamist.

29.05.2020|Haridus- ja Teadusministeerium

Kevadise riigieksamite perioodi avab eesti keele riigieksam

Täna algava riigieksamite perioodi avab eesti keele eksam, millele on registreerunud 6264  gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse lõpetajat. Esmaspäeval toimub eesti keele teise keelena eksam, kuhu on end kirja pannud 1860 eksamitegijat. Riigieksamite sooritamine ei ole sel kevadel gümnaasiumi lõpetamise tingimus ja riigieksamite tegemine on vabatahtlik. Eksaminandid teevad matemaatika ja eesti keele või eesti keele teise keelena riigieksami.