Sa oled siin

Kadrioru Saksa Gümnaasiumist sai neljas CertiLingua kool Eestis

17. juuni 2019 - 15:42

Tänavu kevadest on Kadrioru Saksa Gümnaasium CertiLingua kool, mis tähendab, et koolil on õigus väljastada üle-euroopalist tunnistust, tõendamaks gümnaasiumilõpetaja kõrget võõrkeelte oskuse taset ja mitmekülgseid kultuurialaseid teadmisi.

Tunnistuse CertiLingua võrgustikku kuulumisest andis täna Kadrioru Saksa Gümnaasiumile üle Haridus- ja Teadusministeeriumi keeleosakonna peaekspert Pille Põiklik.

Põiklik selgitas, et CertiLingua on Saksamaalt alguse saanud rahvusvaheline programm, mille eesmärk on tunnustada õpilasi, kes on keskhariduse omandamise ajal osalenud lõimitud aine- ja keeleõppes, saavutanud kahes võõrkeeles vähemalt B2-keeleoskustaseme ning kaasa löönud rahvusvahelises projektis. „Teistesse Euroopa riikidesse tööle või õppima minnes on CertiLingua tunnistus tõendiks õpilase kõrge keelelise taseme ja kultuuriteadlikkuse kohta. Paljude õppeasutuste ja tööandjate jaoks on see tunnistus piisav info kandidaadi heast keeleoskusest ning annab eelise teiste kandidaatide ees,“ ütles Põiklik.

Programmis osalemine toetab ka kooli mitmekeelsuse ja kultuuridevahelise suhtluse arendamisel õppekavas. „See on väljakutse nii koolile kui ka õpilastele, seadmaks keeleõppes kõrgeid sihte ning arendamaks suhtlusoskust teiste kultuuride ja keelte parema mõistmise kontekstis,“ lisas Põiklik.

Eesti on CertiLingua võrgustiku liige 2014. aastast.

Seni oli Eestis kolm CertiLingua kooli: Viljandi Gümnaasium, Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium ja Tartu Annelinna Gümnaasium.

Teemad: 

Veel uudiseid samal teemal

10.12.2019|Haridus- ja Teadusministeerium

Pühadetervitused

 

10.12.2019|Haridus- ja Teadusministeerium

Hariduse tippkohtumisel keskenduti andmekasutusele tulevikus

Täna lõppenud haridusvaldkonna tippkohtumise GEIS peateemaks kujunes andmete kasutamine haridussüsteemi võimestamiseks ja tulevikulahenduste leidmiseks. Ministrid, hariduseksperdid ning ettevõtjad tõdesid ühiselt, et vajalik on haridusandmete senisest mõtestatum kasutamine nii haridussüsteemi kujundamisel kui ka igapäevases õppes, samuti on oluline õigete küsimuste küsimise oskus.