Sa oled siin

Haridus- ja teadusminister: riigieksamid on sellel õppeaastal vabatahtlikud

4. mai 2020 - 16:16

Valitsus kiitis täna heaks haridus- ja teadusministri ettepaneku, mille kohaselt põhikoolieksameid tänavu ei toimu ning gümnaasiumi lõpueksamid ei ole kohustuslikud – gümnaasiumi saab lõpetada ka riigieksameid sooritamata.

Haridus- ja teadusminister Mailis Repsi sõnul on hea meel, et ettepanek võimaldada kool tänavu paindlikumalt lõpetada sai lõpuks heakskiidu. "Arutasime seda põhjalikult lapsevanemate, õpilaste, õpetajate ja koolipidajate esindajatega ning jõudsime ühisele arvamusele, mida omakorda kinnitas ka kooskõlastusringilt saadud üksmeelne tagasiside. Praeguses olukorras on oluline anda õpilastele valik – kas sooritada riigieksameid või mitte, kas teha seda praegu või hiljem. Siiski kutsun üles kõiki abituriente eksamitel osalema, sest tulevikku silmas pidades võib see olla edasiõppimiseks vajalik.”

Abituriendid, kes on tänavu eksamitele registreerinud, saavad soovi korral sooritada eesti keele või eesti keele teise keelena riigieksami, matemaatika riigieksami ning ühe rahvusvaheliselt tunnustatud võõrkeeleeksami. Riigieksamid toimuvad mai lõpus-juuni alguses ning tulemused avalikustatakse hiljemalt 30. juunil.

Riigieksamite toimumise ajad:

  • Eesti keel (kirjalik) – 29. mai 2020
  • Eesti keel teise keelena (kirjalik) – 1. juuni 2020
  • Eesti keel teise keelena (suuline) – 1.-3. juuni 2020
  • Matemaatika (kirjalik) – 5. juuni 2020

Rahvusvaheliselt tunnustatud võõrkeeleksamid toimuvad järgmiselt:

  • Saksa keel Goethe-Zertifikat B1- ja B2-tase – kirjalik ja suuline osa 08.-11. juuni 2020.
  • Inglise keel Cambridge Assessment English C1 Advanced 12.-22. juuni (kirjalik eksam 20. juuni 2020).
  • Prantsuse ja vene keele rahvusvahelised eksamid juunis ei toimu. SA Innove saadab täiendava teabe eksami aegade kohta eksamitele registreerunud õpilastele. 

Järgmise õppeaasta esimesel poolel korraldatakse ka riigieksamite lisaeksamid. Neid saavad sooritada õpilased, kes ei ole kevadel riigieksamitel käinud või kes ei ole oma riigieksamite tulemustega rahul.

Riigieksamid korraldatakse kehtivaid tervisekaitsenõudeid ja piiranguid silmas pidades. Täpsemad juhised edastab koolidele SA Innove.

Selleks, et abiturient saaks sellel õppeaastal gümnaasiumi lõpetada, peavad tema kooliastmehinded olema vähemalt „rahuldavad“ või „arvestatud“. Õpilasuurimus, praktiline töö ja koolieksam ei ole riiklik lõpetamise tingimus. Kooli õppenõukogul on õigus hinnata, kas õpilasuurimise või praktilise töö ning koolieksami sooritamine on eriolukorrast tulenevalt võimalik. Juhul, kui kool on otsustanud, et see ei ole võimalik, ei pea abiturient õpilasuurimust, praktilist tööd või koolieksamit sooritamata.

Põhikoolieksameid sellel õppeaastal ei toimu, kuid neile, kes soovivad keeletaseme saamiseks sooritada eesti keele kui teise keele eksami, võimaldatakse seda teha. Põhikooli lõpetamiseks peavad õpilase aastahinded olema vähemalt „rahuldavad“ või „arvestatud“. Loovtöö ei ole riiklik põhikooli lõpetamise tingimus. Kooli õppenõukogul on õigus hinnata, kas selle sooritamine on eriolukorda arvestades võimalik või mitte. Kui eriolukorrast tulenevalt loovtööd sooritada võimalik ei ole, siis ei pea põhikoolilõpetaja seda tegema.

Veel uudiseid samal teemal

16.04.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Täna toimub eesti keele riigieksami sooritajatelt koroonaproovide kogumine

Täna annavad üle Eesti koroonaproove eksaminandid, kes sooritavad esmaspäeval eesti keele riigieksamit. Proov võetakse kurguloputusvedelikust, mis on testitava jaoks üks lihtsamaid võimalusi. Proovid analüüsib SYNLAB Eesti oma Tallinna laboris PCR meetodil.

15.04.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Lasteaiad ja koolid saavad taas värvata eestikeelse lisaõpetaja

Haridus- ja Teadusministeeriumi kolm aastat tagasi lasteaedades ning eelmisel aastal ka koolides algatatud projekt on osutunud populaarseks ja vajalikuks. Tänasest on taas oodatud projektiga liituma lasteaiad ja koolid, kus rühmas või klassis õpivad muu kodukeelega lapsed, ning soovitakse tõsta eesti keele õppe kvaliteeti.