Sa oled siin

Haridus- ja Teadusministeerium toetab alustavate koolijuhtide arengut

22. juuni 2015 - 13:39
Haridus- ja Teadusministeerium kutsub ametis alustavaid üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste direktoreid alustavate koolijuhtide arenguprogrammi

Haridus- ja Teadusministeerium kutsub ametis alustavaid üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste direktoreid osalema alustavate koolijuhtide arenguprogrammis.

Programmi on oodatud kandideerima kehtiva töölepinguga üldharidus- ja kutsekoolide direktorid, kes on koolijuhi ametis olnud kuni 12 kuud. Kandideerida saab teise augustini, programm alustab käesoleva aasta augustis ja lõpeb juunis 2016. Osalema valitakse konkursi alusel kuni 20 koolijuhti.

„Pädevad ja motiveeritud koolijuhid on üks olulisemaid eeldusi Eesti hariduse kvaliteedi hoidmiseks ja tõstmiseks ning seega on tähtis sellesse ametisse asujate professionaalset arengut toetada,“ põhjendas programmi ellu kutsumist ministeeriumi õpetajaosakonna peaekspert Eneken Juurmann. Tema sõnul alustab igal aastal Eestis tööd keskmiselt 40 uut direktorit üldhariduskoolides ja 2 kutsekoolides.

Programmi käigus süvendatakse arusaama juhirollist ja kaasaegsetest juhtimisteooriatest ning arendatakse koolijuhi tööks vajalikke kriitilisi oskusi. Õpitakse, kuidas rakendada kogu koolimeeskonna, õpilaste ja vanemate potentsiaali, et kool töötaks kõigi jaoks paremini.

Tegemist on osalejate individuaalseid arenguvajadusi arvestava programmiga, millest suur osa on seotud reaalsete vajaduspõhiste ülesannetega osalejate töökohal. Õppemeetodid seovad teooria ja praktika, näiteks toimuvad õppekäigud teistesse koolidesse, sh välisriiki. Osalejad saavad tuge kogenud koolijuhtidest mentoritelt.

Alustavate koolijuhtide programm on ellu kutsutud Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt. Seda viiakse ellu koostöös sihtasutusega Innove elukestva õppe strateegia programmi „Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid“ raames Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

Lähem info: www.hm.ee/alustavate-koolijuhtide-arenguprogramm

Koolijuhtimise kvaliteedi tõstmine on Haridus- ja Teadusministeeriumi strateegiline eesmärk. Lisaks alustavate koolijuhtide arenguprogrammile on loodud programmid koolijuhtide järelkasvu tagamiseks ja kogenud koolijuhtidest mentorite koolitamiseks ning kavandatakse koolijuhtide hindamis- ja tagasisidesüsteemi loomist.

Veel uudiseid samal teemal

21.02.2018|Haridus- ja Teadusministeerium

Analüüs: võõrkeelte oskus aitab leida tööd ja saada suuremat palka

Haridus- ja Teadusministeeriumis valminud analüüs näitab, et keelteoskus mõjutab oluliselt nii töö leidmist kui palganumbrit ning kahe võõrkeele oskamine on Eesti tööturul oluliselt kõrgemalt tasustatud kui ühe võõrkeele oskus. Tähtis on ka keeleoskuse tase – heal tasemel keeleoskus toob üldjuhul kõrgema palga kui keskpärane oskus.

20.02.2018|Haridus- ja Teadusministeerium

Õpilasi, õpetajaid ja lapsevanemaid oodatakse kaasa rääkima oma koolirõõmudest ja -muredest

Tänasest kuni 30. märtsini toimub kõigis Eesti üldhariduskoolides rahuloluküsitlus, millesse seekord kaasatakse rekordarv õpilasi. Kõigil 4., 8. ja 11. klassi õpilastel, põhikooli lastevanematel ja õpetajatel on võimalik kaasa rääkida ja avaldada arvamust koolieluga rahulolu osas.