Sa oled siin

Eksamiperiood lükkub edasi, uued eksamiajad sõltuvad eriolukorra kestusest

24. märts 2020 - 12:16

Haridus- ja Teadusministeerium otsustas, et seoses eriolukorraga lükatakse edasi gümnaasiumi lõpueksamite toimumise periood. Eriolukorras ei toimu ka keeletasemete eksamid, testid ja tasemetööd. Uued eksamiajad sõltuvad eriolukorra kestusest.

Haridus- ja teadusminister Mailis Reps märkis, et uute eksamiaegade määramisel lähtutakse sellest, et õpilastel ja õpetajatel oleks piisavalt aega eksamitele häälestumiseks. „Kindlasti ei alusta me eksamitega varem kui kaks nädalat pärast tavapärase õppekorralduse taastamist,“ sõnas Reps. Minister lisas, et distantsõpe jätkub esialgu veel vähemalt kaks nädalat, aga suure tõenäosusega aprilli lõpuni.

Eksamite edasilükkamise peamine põhjus on eriolukorrast tulenev vajadus vältida avalikke kogunemisi ja piirata lähikontaktide arvu.

Juhul, kui eriolukorra kestust pikendatakse ning see ulatub suvevaheaja alguseni, peab ministeerium otstarbekaks, et koolid lõpetatakse  hinnete alusel.

Gümnaasiumi, kutseõppeasutusse ja kõrgkooli vastuvõtmise tingimused määrab iga haridusasutus ise. Juba praegu on nii ülikoolid kui ka paljud gümnaasiumid ministeeriumile kinnitanud, et nad tegelevad sobilike lahenduste otsimisega ja on valmis paindlikult tegutsema.

Veel uudiseid samal teemal

16.04.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Täna toimub eesti keele riigieksami sooritajatelt koroonaproovide kogumine

Täna annavad üle Eesti koroonaproove eksaminandid, kes sooritavad esmaspäeval eesti keele riigieksamit. Proov võetakse kurguloputusvedelikust, mis on testitava jaoks üks lihtsamaid võimalusi. Proovid analüüsib SYNLAB Eesti oma Tallinna laboris PCR meetodil.

15.04.2021|Haridus- ja Teadusministeerium

Lasteaiad ja koolid saavad taas värvata eestikeelse lisaõpetaja

Haridus- ja Teadusministeeriumi kolm aastat tagasi lasteaedades ning eelmisel aastal ka koolides algatatud projekt on osutunud populaarseks ja vajalikuks. Tänasest on taas oodatud projektiga liituma lasteaiad ja koolid, kus rühmas või klassis õpivad muu kodukeelega lapsed, ning soovitakse tõsta eesti keele õppe kvaliteeti.