Sa oled siin

Eesti osaleb maailma parima haridusega riikide õpetajakutse tippkohtumisel

29. märts 2015 - 7:16
Eesti osaleb maailma parima haridusega riikide õpetajakutse tippkohtumisel

Eesti osaleb täna ja homme 5. rahvusvahelisel õpetajakutse tippkohtumisel Banffis, Kanadas, mis toob kokku maailma parimate haridussüsteemidega riikide haridusministrid ja õpetajate ühenduste juhid, et arutada ühiselt tulemuslike õpetajapoliitikate ja -praktikate rakendamise võimalusi.

OECD ja rahvusvahelise õpetajate ametiühingu korraldataval tippkohtumisel arutatakse, kuidas toetada kõigi haridustöötajate liidrioskuste arengut ja soodustada innovatsiooni 21. sajandi klassiruumis. Samuti on fookuses õpetajate väärtustamise ja enesetõhususe tõstmise teemad.

Eesti delegatsiooni juhi, Haridus- ja Teadusministeeriumi asekantsleri Mart Laidmetsa sõnul paistavad meie õpilaste kõrged tulemused rahvusvaheliselt silma, mis näitab, et Eesti õpetajad on teinud head tööd. Samas on meil ka mitmeid kitsaskohti, mille lahendamiseks peavad järgnevatel aastatel ühiselt pingutama nii ministeerium, õpetajad, koolijuhid, ülikoolid, kui kõik teised haridussüsteemi osapooled. „21. sajandil on arusaam õppimisest ja ühiskonna ootused koolile muutunud ning seda peavad arvestama ka õpetajad. Õppija individuaalsete võimete ja huvidega arvestamine, huvitav ja kaasav õpetamine, õpioskuste ja loovuse ning ettevõtlikkuse arendamine on tänapäeva koolis möödapääsmatu,“ ütles Mart Laidmets.

Viimastel aastatel on õpetajakutse valdkonnas toimunud mitmeid olulisi reforme, mille eesmärk on aidata kaasa õpetajaameti kaasajastamisele ja väärtustamisele. Näiteks kui varem võeti õpetajate koormuse kujunemisel arvesse ainult kontakttunde, siis pärast üldtööajapõhise lähenemise rakendumist on kõik õpetajate tööülesanded võrdselt väärtustatud. Varasema atesteerimissüsteemi asemel on õpetajatel alates eelmise aasta novembrist võimalik taotleda kutsetunnistust, mis vastab tänapäevase kutsesüsteemi nõuetele ja aitab kujundada isiklikku ametialast arengut. Kutseandja on õpetajate ametiorganisatsioon Õpetajate Liit.

Järgnevate aastate tegevus õpetajakutse arendamisel lähtub Mart Laidmetsa sõnul elukestva õppe strateegiast. „Oleme eesmärgiks võtnud, et koolides töötaksid väga head õpetajad, et õpetajaamet oleks köitev ja palk konkurentsivõimeline, et õpetajakoolitus oleks ülikoolide prioriteet ja õpetajaks saamise võimalused paindlikud,“ ütles asekantsler. Ministeerium on täiustamas ka õpetajate täiendusõpet, et asendada tänane killustatud üksikute koolituste praktika tervikliku täiendusõppesüsteemiga, mis tagaks koolides kaasaegse õpikäsituse rakendamise.

OECD tippkohtumise raames toimub kahe päeva jooksul mitmeid ühisarutelusid ja kahepoolseid kohtumisi riikide vahel, mis on näidanud PISA haridusuuringutes parimaid tulemusi. Eestit esindavasse delegatsiooni kuuluvad lisaks Mart Laidmetsale ka haridustöötajate liidu juht Reemo Voltri, koolijuhtide liidu juht Toomas Kruusimägi ja õpetajate liidu juht Margit Timakov ning neid saadab Haridus- ja Teadusministeeriumi õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiver.

Tippkohtumise veebileht

Veel uudiseid samal teemal

25.06.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti teadlasi saadab edu maailma suurimas teadusprogrammis Horisont 2020

Eesti teadlaste osalus Euroopa Liidu programmis Horisont 2020 üha suureneb, alates 2014. aastast on Eesti teadusprojektid saanud kokku üle 72,6 miljoni euro.

20.06.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti keele õppe varajase alustamise edu eeldus on koostöö ja lapsevanemate osalus

Eile Tallinna Õismäe Vene Lütseumis toimunud seminaril oli arutluse all „Eesti Integratsiooni Monitooringu 2017“ haridusvaldkonna tulemused, millest nähtus, et emakeelest sõltumata toetab enamik Eesti elanikke eesti keele õppe varasemat algust lasteaias või algkoolis.