Sa oled siin

Algab õpilaste keskkonnauurimuste konkurss

20. veebruar 2015 - 21:38
Algab õpilaste keskkonnauurimuste konkurss

Haridus- ja Teadusministeerium ning GLOBE Eesti kutsuvad 5.-12. klassi üldharidus- ja kutsekoolide õpilasi osalema keskkonnaalaste uurimistööde üleriigilisel konkursil.

Oodatud on looduskeskkonna problemaatikat tutvustavad õpilasuurimused, teemakohased veebilehed ning tööd, mis kajastavad GLOBE programmi tegevust. Töid võib esitada nii individuaalselt kui kollektiivselt.

Õpilaste keskkonnaalaste uurimistööde konkurssi on läbi viidud alates 1999. aastast. Varasematel aastatel on konkursi võidutööde seas olnud näiteks uurimused kahjulikest ainetest kosmeetikas, Saaremaa sokkude sarvedest, ohtudest lindude sügisrändel, Aegna saare rannajoone muutustest ja kodulinna valgusreostusest. Õpilased on uurinud maavarade kaevandamise mõju keskkonnale, teinud hüdroloogilisi vaatlusi, mõõtnud tahma sisaldust õhus jpm.

Haridus- ja Teadusministeeriumi üldharidusosakonna peaeksperdi Imbi Henno sõnul aitab konkurss kaasa õpihuvi suurenemisele ja teaduse populariseerimisele. „Uurimistöö tegemine väljaspool klassiruumi pakub võimaluse tutvuda teaduse ja tehnoloogia aktuaalsete teemadega ning muudab õpet elulähedasemaks. Meie kogemus näitab, et paljud varasematel aastatel konkursil osalenud õpilased on läinud hiljem edasi õppima just loodusteaduse ja tehnikaga seotud erialasid,“ selgitas Imbi Henno.

Konkursil osalemise tähtaeg on 18. mai 2015.

Uurimistööle esitatavad nõuded

Lisainfo:

Imbi Henno
Üldharidusosakonna peaekspert
Haridus- ja Teadusministeerium
imbi.henno@hm.ee

Veel uudiseid samal teemal

25.06.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti teadlasi saadab edu maailma suurimas teadusprogrammis Horisont 2020

Eesti teadlaste osalus Euroopa Liidu programmis Horisont 2020 üha suureneb, alates 2014. aastast on Eesti teadusprojektid saanud kokku üle 72,6 miljoni euro.

20.06.2017|Haridus- ja Teadusministeerium

Eesti keele õppe varajase alustamise edu eeldus on koostöö ja lapsevanemate osalus

Eile Tallinna Õismäe Vene Lütseumis toimunud seminaril oli arutluse all „Eesti Integratsiooni Monitooringu 2017“ haridusvaldkonna tulemused, millest nähtus, et emakeelest sõltumata toetab enamik Eesti elanikke eesti keele õppe varasemat algust lasteaias või algkoolis.